Dersin Adı | Marka İletişiminde Örnek Olay Analizleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MI 564 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, marka iletişiminde başarılı ya da başarısız olan projeler incelenerek öğrenilmiş olan temel bilgi ve becerilerin gerçek uygulamalar üzerinden pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste ulusal ve uluslararası juriler tarafından değerlendirilmiş marka iletişimi örnekleri incelenecek, sürecin olumlu ve olumsuz yönleri ele alınarak öğrencilerin alana dair temel bilgi ve becerileri geliştirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Örnek olay inceleme yöntemi | |
3 | Marka yaratma süreci ile ilgili örnek olay analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
4 | Marka yaratma süreci ile ilgili örnek olay analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
5 | Bütünleşik iletişim kampanyası analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
6 | Bütünleşik iletişim kampanyası analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
7 | Bütünleşik iletişim kampanyası analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
8 | Reklam kampanyası analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
9 | Reklam kampanyası analizi | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
10 | Ara sınav | |
11 | Kurumsal markalaşmada örnek olaylar | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
12 | Marka iletişiminde yaratıcı mecra kullanımına dair örnekler | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
13 | Bütünleşik iletişimin diğer elemanlarına ilişkin örnek olay analizleri (Halkla ilişkiler, satış promosyonu, doğrudan pazarlama, dijital vb) | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
14 | Öğrenci Örnek Olay Sunumları | |
15 | Öğrenci Örnek Olay Sunumları | |
16 | Öğrenci Örnek Olay Sunumları |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AdWeek, Campaign, WARC, Marketing Türkiye, Markalar Fısıldıyor, Effie kitapları, Cannes ödülleri web sayfası, MediaCat, Türk Markaları Serisi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 32 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. | |||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. | X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. | X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. | |||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. | |||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. | |||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest